מאמרים

שיווק וקידום מכירות כחלק מתוכנית עסקית

בעידן התעסוקה המודרני כל חברה ובית עסק מבין שהמרחב הדיגיטלי הפך לפלטפורמה החיונית ביותר עבור שיווק וקידום מכירות כחלק מתוכנית עסקית.

 

תוכנית עסקית - הדרך הנכונה לקידום העסק

תוכנית עסקית איננה רק כלי להשגת מימון אלא כלי המסייע לנהל את החברה והעסק בצורה יעילה נכונה ופרקטית. כמו כן, מסייעת להבין היכן החברה או העסק עומד מבחינה כלכלית. תוכנית עסקית הבנויה היטב, מעגנת אתכם למציאות ומסייעת לכם להיות מודעים על מצב החברה או העסק מהתחלתו תוך הבנת העלויות הפיננסיות בגין הוצאות, הכנסות ומקורות מימון וכן עלויות שונות אחרות הכרוכות סביבו, עריכת אסטרטגיה ומציאת חלון הזדמנויות בעתיד, יכולות תכנון לביצועים בצורה נכונה על מנת להתחיל מנקודת פתיחה טובה ובחירת הצעדים החכמים עבור החברה או העסק להמשך הדרך.

 

שיווק וקידום מכירות כחלק מתוכנית עסקית

פיתוח של אסטרטגיה של תקשורת שיווקית מעצבת מסייעת לעצב את אופן פעילותיה של החברה או העסק. לכן, שימוש בתוכנית שיווקית תורמת לחברה או לעסק בעידוד ומיקוד עבודה שוטפת לעובדים, משרה תחושה של סדר וארגון, מסייעת בקביעת סדרי עדיפויות בחברה. כך שבמסגרת התוכנית לשיווק וקידום מכירות כחלק מתוכנית עסקית כל חברה ועסק מגדירים לעצמם את התוכנית השיווקית שלהם בצורה ברורה ובר השגה, את הגבולות של התקשורת השיווקית שלהם בהתאם למטרות והיעדים שהציבו לעצמם. גם הגדרת הסביבה העסקית והארגונית בהם הם פועלים והמוצרים המוצעים. לאחר הגדרת המשאבים הזמינים במטרות והיעדים, מגדירים את קהלי היעד, את קהלי המטרה אליהם החברה או עסק מעוניינים לפנות. ניתן להתייחס בבחירה של פילוח שוק ובחירת קהל יעד עפ"י דמוגרפיה, גיל, תחומיי עניין, הרגלי צריכה, שפה, תרבות ועוד. לאחר מכן, בהתאם להצבת המטרות והיעדים, מזהים ובוחרים באילו אמצעים וכלים שיווקיים, פלטפורמות מתאימים לשיווק אשר ידרשו להשתמש במטרה להעביר את המסרים שלהם בצורה המדויקת והיעילה ביותר על מנת להשיג את המטרות והיעדים שהוגדרו מראש, ולהעריך את התוצאות באמצעות מדידה ובקרה.

 

אחריות בדבר התוכנית העסקית והשיווקית

תוכנית עסקית מפרטת את ההיבטים בניהול העסק ותפעולו השוטף הכוללים את ההיבט הפיננסי כלכלי, היבט השיווקי, היבט טכנולוגי והאסטרטגי. ואילו, התוכנית השיווקית נגזרת מהתוכנית העסקית שבה מיישמים טקטית. היא כוללת תקציב פרסום, תכנון מהלכי המכירה והקידום, תכנון מהלכי החשיפה והפרסום. בנוסף, חשוב לציין שהאחריות על שיווק וקידום מכירות בחברה הם אנשי המרקום אשר נדרשים לנהל תקשורת שיווקית אופטימלית, לבצע שיווק וקידום מכירות כחלק מתוכנית עסקית, לשמור על מסגרת ברורה שתהיה אחידה בכל מסריה בכל אמצעי התקשורת השונים ולהתאימה לפלחי השוק השונים. מנגד, האחריות על כתיבת התוכנית העסקית כותב היזם החברה או העסק.

 

שיווק וקידום מכירות כחלק מתוכנית עסקית טובה הינה לב ליבו של החברה או העסק. בעזרתה ניתן לבחור את דרכי הפעולה הנכונות לפיתוח החברה, מאפשרת לבדוק חלופות, הערכה וכימות של תרחישים שונים עתידיים. קביעת יעדים ומטרות כחלק משיווק וקידום מכירות לחברה והקמת מערך פיננסי נכות משרת את השגת היעדים והמטרות השיווקיים של החברה או העסק.