מאמרים

מיתוג העסק בעזרת שלטים

שלטים רבותי, שלטים!
שלטים מקיפים אותנו בכל מקום גם אם אנחנו לא מבחינים בהם, כשאתם נוסעים ברכב שלכם אתם מוקפים בשלטים המביטים עליכם מצידי הכביש, כשאתם נכנסים לקניון או לבניין אתם מביטים ללא ערף בשלטי הכוונה וגם ברחובות העיר אתם מבחינים בשלטי עסקים המוארים באורות ניאון או פשוט מעוצבים בצורה שתמשוך את העין.

 

איך מייצרים שלטים לעסקים שעובדים

כשאנחנו מייצרים שלטים לעסקים יש לנו למעשה מספר מטרות שאנו שמים אל מול עינינו ומובילים אותנו לאורך שלבי ההכנה. קודם כל אנחנו רוצים להעביר את רוח העסק ואת המסרים שלו באמצעות השלט, בנוסף לכך אנחנו מודעים לעובדה שבכל מקום שבו נציב את שלט העסק אנו עומדים בפני תחרות אל מול עשרות שלטים אחרים שמטרותיהם דומות, לתפוס את העוברים ושבים ולהוביל אותם לעסק ספציפי.

העניין של למשוך את העין הוא עניין חשוב שאי אפשר שלא לדון עליו. האם שמעתם פעם על שלט לעסקים שמטרתו היא לא למשוך לקוחות? כנראה שלא כי אף אחד לא יוציא כסף להכין שלט שלא מביא לו הכנסה. זה בדיוק הסיבה ששלטים לעסקים הפכו בעשורים האחרונים לגדולים יותר ומוארים יותר, הם עושים הכל על מנת להתחרות אחד בשני ולא להישאר מאחור.

השלב הראשוני בייצור שלט לעסק הוא להביט באזור שבו אנו רוצים להציב את השלט, המבט על האזור עוזר לנו להבין את התחרות בשכונה ובאזור הספציפי, כך למשל אם נגיד שאנחנו רוצים לייצר שלט לעסק הניצב במרכז טיימס סקוור (בניו יורק כן?) לא נייצר שלט זכוכית קטן כי מסביב כל השלטים הם למעשה מסכי ענק או שלטי נאון שמושכים את העיניים.

 

רוח העסק חייבת להיות נוכחת בשלט

עוד דבר שחשוב מאוד להבין לפני שניגש לעצב את השלט הוא לשוחח עם בעל העסק ולהבין ממנו את ערכי החברה ואת מטרותיה. אם מדובר למשל על חנות של נגר כנראה שלא נייצר בעבורו שלט העשוי מפרספקס אלא נרצה לייצר בעבורו שלט שאם לא יהיה עשוי מעץ הוא לפחות ישדר את המסרים ששלט עץ יעביר- עסק מסורתי, משפחתי ואינטימי.

לא רק חומר הגלם ממנו עשוי השילוט לעסק הוא חלק חשוב מהתהליך, כך גם כל השפה העיצובית שמעבר לחומר הגלם משחקת תפקיד משמעותי. למשל לעסק שמוכר ציוד יצירה לא נייצר שלט בשחור ולבן כי נרצה להעביר דרכו את האפשרויות של שילובי צבעים, יצירה עצמית (DIY) או כל דבר אחר שמתקשר לעולם היצירה.

 

ההבדל בין שלט צמוד עסק לשלט מרוחק

אז נכון שהרבה פעמים (כמעט בכל הפעמים) השלט יהיה צמוד במיקומו לעסק, אך לא תמיד זה המצב. כשאנחנו בונים שלט לעסק ויודעים כי השלט לא יהיה בצמוד לעסק ישנה חשיבות גם להכוונה מהשלט לבית העסק, הדבר הזה פחות משמעותי כאשר השלט ניצב מעל לבית העסק כי אז אנו יכולים גם למשוך את הלקוחות בעזרת עיצוב חלון הראווה או אפילו באמצעות עובדים או נציגים שעומדים ברחוב ומציעים מתנות לעוברים ושבים כדי לעניין אותם במתרחש בחנות.

לרוב, שלטים המרוחקים מבית העסק יהיו פרסומות אך לפעמים אתם יכולים למצוא גם שלטים קבועים מרוחקים מבית העסק ובהם יש חשיבות לאיכות חומר הגלם ועמידותו בפני פגעי מזג האוויר כמו גם מידת היעילות של השלט ומיקומו ביחס לבית העסק.

אם אתם עומדים בפני החלטה על ייצור שלט לעסק שלכם נמליץ לכם לפני כן לבצע עבודת הכנה ותחקיר על שלטי העסקים המתחרים באזור, כמות הפרסומות באזור, כמה אנשים חולפים במקום, האם המקום הוא אזור עסקי או אזור מגורים ועוד שאלות שיעזרו לך להבין לעומק את הצרכים שעל השלט למלא, מדובר על הכנה שלא בהכרח תעלה לך כסף אבל היא תיקח לך זמן ומחשבה.