מאמרים

מיתוג באמצעות הדפסה על מוצרים

מיתוג באמצעות הדפסה על מוצרים זו אחת הדרכים האפקטיביות לביסוס וחיזוק המותג שלכם. יש לכך סיבה פשוטה: בהשוואה לשיטות פרסום אחרות כמו טלוויזיה, רדיו או אפילו פרסום בגוגל ובמדיה חברתית, מוצרים מודפסים נשארים מול הלקוחות למשך זמן רב יותר. יחד עם זאת, גם כאשר בוחרים בהדפסה על מוצרים לצרכי מיתוג חשוב מאוד להכיר את התורה כולה, כמו גם את הדרכים הטובות ביותר ללכת בהן כדי שהמיתוג יצלח. המאמר הבא נועד כדי לעשות לכם מעט סדר בדברים.

 

הבנת המותג וקהל היעד

מיתוג החברה אינו נועד רק כדי למכור מוצרים או להגדיל את שורת הרווחים, אלא גם כדי לבנות את תדמית החברה. כדי לבנות מותג כמה שיותר חזק יש להגדיר מה מבדיל את החברה מהמתחרים ולהכיר לעומק את קהל היעד שאליו פונים. לרוב המותג מזוהה עם לוגו, גופן, סלוגן אם יש אחד וצבעים נבחרים. חשוב מאוד להשתמש באותם סממנים מזהים ואלמנטים שיווקיים של העסק באותו אופן כל פעם באופן עקבי וברור כדי שגם התדמית תהיה עקבית ומקצועית.

 

למי המוצרים הממותגים מיועדים?

למוצרים ממותגים יש קשת רחבה של שימושים, כלומר הם ישמשו אתכם בדרכים רבות ומגוונות. ניתן לחלק אותם לעובדים כשי לחג או על מנת לבטא הערכה ושביעות רצון. אפשר לחלק אותם ללקוחות באירועים מיוחדים, כמו למשל בימי הולדת או כמתנה מיוחדת רק לחברי מועדון הלקוחות. מוצרים ממותגים יכולים לשמש אתכם באירועי קידום מכירות כאשר אתם מציגים את העסק שלכם. בזמן זה חשוב גם להצטייד במוצרי דפוס במקביל כמו למשל כרטיסי ביקור, כרזות ושלטים כדי להטמיע את המותג חזק בתודעה של כולם.

ובשורה החתונה: מוצרים ממותגים יתגלו כאפקטיביים לשימושים שונים ומגוונים, וכשהם איכותיים, מעוצבים ופונקציונליים כל מי שיקבל אותם גם ישמור אותם.

 

בחירה נכונה של מוצרים

המוצרים שעליהם תבחרו להדפיס את סמלי המותג גם מאוד חשובים ויש לוודא שהם מתאימים לתדמית העסק. כך למשל יהיה הגיוני שחברה שמתמחה בקדמה וטכנולוגיה תחלק מוצרים מודפסים עם תכונות דומות כמו למשל גאדג'טים מדליקים. חברות בתחום התיירות יכולות לחלק ארגונית לטיסות, בעוד שחברות שעוסקות בתחום הכושר והלייף סטייל יכולות לחלק בקבוקי או שעוני ספורט וכן הלאה.

מלבד התאמה למותג, מומלץ שהמוצרים עצמם יהיו איכותיים, גם כדי שיחזיקו מעמד לאורך זמן, וגם כדי לשמור על התדמית החיובית של המותג.

 

הדפסה באיכות גבוהה

המטרה מאחורי הדפסה על מוצרים היא שהם ישמרו לאורך זמן כך שהמותג יישאר בתודעת הלקוחות לאורך זמן. לכן הדפסה איכותית היא קריטריון שלא כדאי להתפשר עליו ולכן חשוב להשתמש בחברה מקצועית בעלת מדפסות מקצועיות ואיכותיות. ככל שההדפסה תהיה איכותית יותר הלוגו והצבעים של המותג יהיו חדים יותר, הם לא ידהו עם הזמן והמוצר ימשיך לייצג את המותג על הצד הטוב ביותר. כדאי מאוד להדפיס על מוצרים במקום ששמו הולך לפניו ואולי להתחיל עם דוגמה אחת לפני שמדפיסים על כמות גדולה של מוצרים. היות ומיתוג הוא לא רק לוגו אלא חוויית לקוח שלמה, יש להפוך את החוויה לכמה שיותר חיובית ואיכותית כדי שהלקוח יתפוס את החברה שלכם בדיוק כפי שאתם רוצים.

 

לסיכום זכרו:

מיתוג אף פעם לא היה קשור אך ורק לעיצוב לוגו, גופן או בחירת פלטת צבעים. המותג יצליח כאשר הלקוחות יתחברו אליו רגשית וימצאו ערך מוסף בשירותים ובמוצרים שלו. לכן וודאו שאתם יוצרים רושם נהדר בכל מקום בו נתקלים בחברה שלכם, קל וחומר כאשר אתם מדפיסים על מוצרים שיחולקו ללקוחות ולעובדים וצריכים לייצג את המותג.