מאמרים

מוצרים ממותגים לעסקים שעושים את ההבדל

קחו תפוז ושימו עליו מדבקה קטנה שכתוב עליה "Jaffa" והנה, הפכתם אותו מסתם תפוז, למוצר ממותג. ומה ההבדל? כמו שאנחנו יודעים, יש הבדל גדול בין סתם מוצר למותג והוא יכול לבנות או להרוס עסקים

מיתוג הוא דרך להעניק למוצר מסוים או לעסק ערך מוסף, שלא קיים בלעדיו לעסק. מותג – בניגוד למוצר סתמי – אפשר למצב, ולהעניק לו תועלות שיווקיות שונות, שהן מעבר לפונקציה שהוא ממלא.

מוצר אפשר למתג בצורה אחת או יותר, ולמצב אותו בהתאם למקום שבו הוא נמכר וללקוחות או קהל היעד שלו. גם מיתוג עסק יכול להיות שונה, כאשר מיתוג העסק ברשת האינטרנט יכול להיות מכירתי יחסית למיתוג שלו ולמיצוב שלו בקניון או ברחוב ראשי של עיר גדולה.

מוצרים ממותגים לתמיכה בזהות ופרסום העסק

בעולם הפרסום קיימים שני סוגי פרסום: פרסום שנקרא "מעל לקו" ופרסום "מתחת לקו". הגבולות בין שני סוגי הפרסום האלה הולכים ומטשטשים, אבל קידום מכירות, כמו כל מה שהוא לא במדיומים קלאסיים, המוניים, לפרסום, נחשב עדיין כפרסום מתחת לקו.

מתנות ממותגות

חלק מקידום המכירות הוא מוצרים לפרסום או 'מוצרים ממותגים', שניתנים כמתנות קטנות או תשורות ללקוחות, ספקים, עובדים ולקהלים נוספים.

מוצרים כאלה יכולים להיות למשל מחזיקי מפתחות עם לוגו החברה או תמונת המוצר, מטריה – בחורף – או שמשיה לחוף – בקיץ, בקבוק יין עם תווית החברה, ועוד.

מוצרי פרסום ממותגים יוצרים כמה דברים עיקריים:

1. הם מציבים את לוגו החברה או המותג בפני הלקוח בכל זמן: כשהוא מוציא את המפתחות מהכיס, כאשר הוא מחבר את הנייד שלו לתושבת USB ממותגת או משחק בצעצוע ממותג וכו'.

2. מוצרים אלה חושפים את המותג בפני קהלים נוספים: לוגו ושם על מטריה, למשל, או צלייה בחוף.

3. מוצרי פרסום יוצרים תחושה טובה, של אכפתיות והוקרת תודה אצל הלקוח, בעצם ההענקה שלהם לו.

4. הם מהווים כלי משיכה לדוכנים ודלפקים באירועים מקצועיים, כנסים וירידים שונים; מעין 'פרס' על ביקור או בתמורה להשארת פרטים אישיים.

עד כמה כדאי להעניק גם לעובדים מוצרים ממותגים?

מחקרים מראים שחלק גדול מהתמריץ של העובדים לעבודה טובה או קשה ויצירתית יותר בעסק, היא תחושת הזהות, ההזדהות והשייכות. דבר נוסף, ישנה הערכה כי מתן מתנות ממותגות לעובדים, מהווים הזדהות טובה יותר בין העובד למותג.

זו אחת הסיבות שבגללה מלבישים עובדים במדי חברה, למשל, מעניקים להם חולצה או סווטשירט ממותגים או אפילו כובע או עט.

תחושת הגאווה הזו מועצמת כאשר החולצה או המדים נבדלים מאלה שנמכרים או מוענקים לקהל הלקוחות, שגם הוא רוצה לחוש באותה תחושת שייכות וחלק מהקבוצה: מדים שעליהם כתוב Crew או 'צוות' מאחור, כובע ייעודי וייחודי ועוד.