מאמרים

חשיבות המיתוג בערב גיבוש

חשיבות המיתוג בערב גיבושמעבר ללוגו מוצלח של הארגון, מיתוג טוב מגדיל את ערך החברה, מספק לעובדים כיוון ומוטיבציה ומקל על רכישת לקוחות חדשים. מותג מייצג את התפיסה הכוללת של אנשים לגבי שירות הלקוחות של החברה, המוניטין, הפרסום והלוגו שלה.

 

שילוב המיתוג בערב צוות לעובדים הוא חלק ממערך שלם של גיבוש אשר מכוון לשפר את מעורבות העובדים בפעילות הארגון, להגביר את ההזדהות שלהם עם החברה ואת הרצון שלהם לתרום כמיטב יכולתם. מאפיינים אשר יבואו לביטוי בשיפור המוטיבציה ורמת הפרודוקטיביות שלהם.

 

איך ממתגים?

אם אתם מתכננים לחלק שי במהלך יום כיף לעובדים, למה לא לנצל את ההזדמנות ולמתג את המתנה? מתנה זו, מצד אחד תשמח את העובדים, ומצד שני, תשמש לכם כבימת פרסום ייחודית, כשתחלקו אותן לא רק לעובדים, אלא גם לאנשים מחוץ לארגון, כגון לקוחות וספקים, נאמנים או חדשים.

 

בקיצור, אנשים שייהנו מהגאדג׳ט שקיבלו מכם כמתנה, לא יישכחו את הארגון שלכם כשהלוגו שלו חרוט על האביזר הנחשק.
רוצים דוגמאות? הנה 5 מתנות שימושיות ויעילות מאוד, גאדג׳טים מדליקים עליהם אשר עליהם חרוט הלוגו של החברה.

 

  • דיסק און קי - זיכרון נייד אשר זמין במגוון של צורות, כמו מחזיק מפתחות מעוצב.
  • משטח טעינה כפול – אשר מאפשר טעינה אלחוטית לשלושה סוגים של כניסות.
  • אוזניות בלוטוס במארז מעוצב.
  • מכתביה שהיא גם מטען נייד.
  • רמקול בלוטוס עוצמתי עם רדיו ודיבורית מובנים.

 

מיתוג חזק לטובת העסק

  • מיתוג מפרסם אותך ברבים - אחד המרכיבים העיקריים של המותג הוא הלוגו, אשר משמש כ״פנים״ של העסק, ואנשים מזהים אותו מידית.
  • מיתוג יוצר אמון – אנשים נוטים לרכוש יותר מעסק שנראה מומחה, מכובד ועקבי בתחומו.
  • מיתוג תומך בפרסום – פרסום הוא מרכיב חשוב נוסף במיתוג. גם המדיום וגם הגרפיקה המאפיינים את הפרסום, מסייעים לבניית המותג.
  • מיתוג תומך בבניית ערך כספי – חברות הנסחרות בבורסה מוערכות לפי הנכסים הממשיים של החברה. ערך זה נובע לא מעט ממיתוג החברה. מותג חזק מבטיח לעתים קרובות עסקים עתידיים.
  • מיתוג מעורר השראה בקרב העובדים – רוב העובדים זקוקים ליותר מאשר רק עבודה. הם צריכים משהו לעבוד לקראתו. כאשר העובדים מבינים את משימות העסק ואת הסיבות שהולידו את המשימות הללו, הם נוטים יותר לחוש גאוות יחידה ולעבוד בכיוון שיביא להשגת המטרות העסקיות שהציבו הבעלים. לכן, גם מיתוג של ערב גיבוש מחלקתי, יתרום יותר להעלאת המוטיבציה והפרודוקטיביות, מאשר ערב גיבוש ללא מיתוג.
  • מיתוג מייצר לקוחות חדשים – מיתוג יכול להפיץ את העסק מפה לאוזן. אחרי הכול, האם לקוח יוכל לספר על העסק שלכם לחבר שלו, אם לא יזכור את המותג שלכם? לחברות הרווחיות ביותר, הקטנות והגדולות, יש דבר אחד במשותף, הם הצליחו לבסס את עצמם כמובילים בתעשייה הספציפית בו הם עוסקים, על ידי בניית מותג חזק שהתחיל בלוגו מעולה.

 

מיתוג פעילות העובדים

דוגמאות לרעיונות מעשיים שיעזרו לכם לבנות מיתוג שישפר את מעורבות העובדים וימשכו אליכם טאלנטים שמתאימים לעסק שלכם:

 

  • להעביר לעובדים את ערכי החברה ואת החזון

בניית המותג דורשת זמן ועקביות. לכן, אם אתם אכן מחויבים לערכים של הארגון, עליכם להדגים יושרה ולעורר אמון.

ערכי החברה שלכם צריכים להתאים לאופן שבו אנשים מתנהגים ומדברים על הארגון. אם אחד מערכי הליבה שלכם הוא חדשנות, ערך זה אמור לבוא לביטוי לא רק בפעולות ההכשרה והלמידה שאתם מציעים לעובדים, אלא גם בערבי הגיבוש שלהם.

 

  • העובדים שלכם הם שגרירי המותג שלכם

תמיכה של העובדים בעסק, שווה יותר מתקציב של שישה קמפיינים, לו רק בגלל שהם אותנטיים. אחרי הכול, כאשר עובד ממליץ לחבר על הארגון שבו הוא עובד, הוא מסכן את יחסיו עם החבר כאשר הוא תומך בארגון.

אמנם, כדאי לתת לעובדים מספר קווים מנחים לגבי הדרך שבה הארגון צריך להיות מוצג, אבל עדיף לעשות זאת כמה שפחות ולאפשר לעובדים להיות יצירתיים וכנים בהמלצות שלהם, ולא לדרוש מהם לצטט מתוך דף מסרים. אחת הדרכים לפתח יכולת זאת, יכולה להתבצע במהלך פעילות גיבוש בחיק הטבע.

 

  • ליזום אירועים בתעשייה

כדי ליצור הזדמנויות עבודה חדשות או שיתופי פעולה חדשים, עליכם לבסס את עצמכם כמובילים בתעשייה. תוכלו לעשות זאת באמצעות קיום אירועים לגיוס ממוקד של עובדים או כנסים שיפגישו את מטרות משאבי האנוש שלכם יחד עם מטרות השיווק והמכירות.