מה המשמעות של שפה אחידה בפעילות השיווק

החשיבות של שפת מותג אחידה

כאשר אנו עוסקים בשיווק, הרבה פעמים אנו שומעים את המושג "שפת מותג". לא כולם תמיד מצליחים להבין מה המשמעות של בניית שפה למותג, או למה בדיוק הכוונה. ולמה, מבין כל מאמצי השיווק שעושים, ישנה חשיבות לשפת מותג אחידה.

זה אולי נשמע די פשוט על הנייר, אך עדיין נשאלת השאלה כיצד יוצרים ומגדירים את שפת המותג? ויותר מכך איך הופכים אותה לאחידה?

 

נתחיל בהתחלה, מהי בכלל שפת מותג?

שפת המותג מתייחסת למילים ולתמונות שהמותג משתמש בהן כדי להגדיר את ייעודו, את התדמית שלו, את המסרים שהוא רוצה להעביר ואת ההתייחסות למוצרים שלו. כדי להגדיר את שפת המותג יש להתייחס לשתי שאלות עיקריות:

  • לאיזה קהל יעד פונים – איזה קהל משתמש במוצרים או בשירותים שלכם, כיצד נוצרת עצמו האינטראקציה ומה הביקורת שלו על המותג?
  • מה מייצג את המותג – מה הדימוי שתרצו להציג, מהי תרבות המותג ומהן המטרות המיוחדות שאותן מנסה להשיג?

לאחר שעוברים על שתי השאלות הללו, צריך להשתמש בתשובות כדי להגדיר את שפת המותג ולהביא אותה לידי ביטוי באמצעות אמצעים חזותיים וטקסטואליים.

 

השפה של המותג צריכה להיות ייחודית, ממש כמו המותג עצמו

כאשר אתם מכירים את קהל היעד שלכם ואת התרבות של המותג יהיה לכם הרבה יותר קל לתרגם זאת לשפת מותג משמעותית וחזותית. על השפה של המותג להיות ייחודית, ממש כמו המותג, מה גם שעליה להיות ניתנת לזיהוי בקלות ולתאר את ערכי המותג על הצד הטוב ביותר.

בנוסף, עליה לבוא לידי ביטוי בכל סוגי אמצעי הפרסום שאתם בוחרים להתמקד בהם, כאשר לרשותכם עומדות האפשרויות הבאות:

  • עיתונים ומגזינים – פרסום בעיתונים ובמגזינים יכול לקדם את העסק למגוון רחב של לקוחות, הקוראים נוטים לקרוא עיתונים ומגזינים בשעות הפנאי ולכן פנויים יותר להבחין במודעות שלכם. כמו כן לרוב הם נשמרים לאורך זמן, מה שיגדיל את החשיפה.
  • רדיו וטלוויזיה – פרסום ברדיו ובטלוויזיה זו דרך נהדרת להגיע לטווח רחב של קהלי יעד. פרסום זה אידיאלי אם השירותים או המוצרים שלכם נותנים מענה לשוק גדול באזור גדול והם שימושיים במיוחד אם המוצרים או השירותים שלכם דורשים הדגמה או הסבר.
  • פרסום חוץ – יש דרכים שונות לפרסם את העסק בחוץ ובדרכים, אחת מהן היא שלטי חוצות. השקעה בשילוט לעסקים הינה דרך יעילה להגיע לקהל רחב נרחב ויצירת חשיפה ומודעות למותג (Brand awareness). אם לקוחות עוברים ליד השילוט שלכם מדי יום כשהם נוסעים לעבודה, סביר להניח שהעסק שלכם יהיה הראשון שיחשבו עליו כשירצו לקנות מוצר.
  • דיוור ישיר, קטלוגים ועלונים – המשמעות של דיוור ישיר היא שליחת מסרים שיווקיים ישירות ללקוחות. ככל שרשימת התפוצה שלכם או אזורי ההפצה מדויקים יותר, כך אמצעי שיווק זה יישא יותר הצלחה. באפשרותכם להפיץ עלונים וקטלוגים באמצעות דיוור ישיר ולהפוך את הקשר למעט יותר אישי.
  • אינטרנט – שיווק באינטרנט זו דרך חסכונית להשיג לקוחות חדשים. תוכלו להגיע לקהל גלובלי בעלויות נמוכות וגם למקד ולפלח את מאמצי השיווק שלכם, שלא לומר לעקוב ולנטר. כמו כן עמדות לרשותכם המון דרכים למתג את העסק באופן מקוון.
  • מתנות ומוצרים ממותגים – אם בכל מקרה אתם מחלקים מתנות ללקוחות או קונים ציוד משרדי, מומלץ מאוד למתג אותם. כאשר אתם בוחרים במוצרים שימושיים ומיוחדים, הם ללא ספק יעשו את העבודה ותמורת השקעה קטנה וחד פעמית ימשיכו לקדם את העסק בהצלחה.

 

כאשר שפת המותג אחידה והזהות שלו ברורה, תוכלו לתקשר טוב יותר עם הלקוחות שלכם, לבדל את עצמכם מהתחרות וליצור חוויה שמעודדת אנשים לתקשר עם המותג שלכם.

 

אז בפעם הבאה שאתם שולחים מסר שיווקי, מעצבים מודעה, שלטים לעסק או אפילו מחלקים מתנה עליכם לחשוב בקפדנות על המסר שאתם מוציאים לעולם, ואם המסר הזה לא צורח את שפת המותג, כנראה שהגיע הזמן לפתח גוון קול חדש.