מאמרים

דרכים להגדלת מכירות בעסק

יש דרכים רבות להגדלת המכירות בעסק. בין אם אתם ספקי מוצר או שירות- מקצועיות, אחריות, אמינות ויחס אנושי טוב הם תנאים הכרחיים למיצוי פוטנציאל הגדלת המכירות ובתוך כך- שיפור הרווחיות.

 

תנאי הכרחי הוא ראיית הלקוח כמשאב  וכנכס החיוני ביותר של העסק. מכאן נובעת החשיבות הן בהגדלת לקוחות והן בשימורם. חשוב להבין כי כל לקוח הוא בראש ובראשונה אדם. ככזה הוא מצפה ליחס אנושי, להבנה, למתן מענה מרבי ומיטיבי לצרכים, לרצונות ואף לציפיות שלו.

 

רשת האינטרנט מנגישה ומזמנת כיום שפע כמעט בלתי נדלה של פלטפורמות שיווקיות. שימוש מושכל, יעיל וממוקד בהם עשוי להגדיל את המכירות בשיעור ניכר.

 

להלן דרכים שנכון, ראוי ורצוי לנקוט בהן:

  1. עריכת סקר שוק. חשוב לבדוק את השוק, האם יש ביקוש למוצר או לשירות שאתם מציעים, האם אתם ערוכים לספק אותו.
  2. עריכת תכנית עסקית מפורטת, שבה יילקחו בחשבון וייכללו כל המרכיבים החשובים והרלוונטיים. לשם כך חשוב לשכור את שירותיו של יועץ עסקי המתמחה, בין השאר, בעריכת תכניות עסקיות.
  3. ניצול רשת האינטרנט, שעבור רבים היא פלטפורמת המכירה והשיווק האולטימטיבית. היא נגישה וזמינה 24/7. היא מאפשרת ללקוחות קיימים ופוטנציאליים לפגוש אתכם במקום ובזמן המתאימים להם, כשהם פנויים וזמינים להתוודע אל המוצר או אל השירות שלכם, לשאול לקבל תשובות, לנצל את ההיצע המגוון של חנות המוצרים המקוונת שלכם ולמקסם את היתרונות והתועלות שבה. בשל הכוח וההשפעה, ובהתאמה גם התועלת הגלום בשיווק רשתי, כדאי לשקול העסקת מומחה בשיווק דיגיטלי, בין השאר לאיתור קהלי יעד למוצר או לשירות שלכם ויצירת קשר עמם.
  4. על אף חשיבות השיווק והמכירה ברשת- יש, עדיין, וככל הנראה גם בעתיד, חשיבות לשיווק הבלתי אמצעי במפגש פנים אל פנים, בתערוכות, בירידים, בכנסים, בתערוכות ועוד. שם ניתן להשתמש באמצעי פרסום ושיווק כגון ברושורים, חוברות, גאדג'טים ממותגים שונים, כגון כרטיסי גיפט קארד לרשתות אופנה, מוצרי חשמל, רשתות מזון ועוד. לדוגמה: דיסק און קי ממותג, משטח טעינה, מגנט, עט ממותג ועוד, שאותם מחלקים ללקוחות פוטנציאליים עשוי להוות מנוע ומנוף שיווקי יעיל ביותר.
  5. צרו אתר שיבדל וימתג אתכם כטובים ביותר בתחום עיסוקכם. העשירו אותו במידע חשוב המוסיף ערך לגולש, אשר מן הסתם עשוי להתעניין במה שאתם מציעים לו ולהיהפך ללקוח. צרו אתר נוח, ידידותי למשתמש, נאה ומושך את העין מבחינת הצבע והגרפיקה אבל לא עמוס וצפוף.

 

חשוב להבין כי הקצאת משאבים להגדלת המכירות, תכנון אסטרטגי של השיווק והמכירות, נקיטה בטכניקות פרסום מוצלחת, כל אלה, חשובים ככל שהם, לא תמיד די בהם. אתם צריכים "לעשות השתדלות", להיות מקצועיים, אמינים, סבלניים ואדיבים. כך יש סיכוי כי שמו של העסק שלכם יעבור מפה לאוזן ומאגר הלקוחות שלכם יגדל בעקביות ובהתמדה.