מוצרי פרסום וקידום מכירות

שימוש במדפי תצוגה לקידום מכירות

מדפים לקידום מכירותלמוצרים המונחים על מדפי תצוגה המוצבים ברשתות השיווק ולמיקומם של המדפים, לרבות הזווית שלהם, יש חשיבות והשפעה גדולה, גם אם לא מודעת, עלה הצרכן הפוטנציאלי. ליצרניות שונות יש אינטרס להבליט מוצרים שמוענקת עליהם הנחה כמו גם למוצרים המשמשים לקידום מכירות הן של החברה בכלל והן של המוצר בפרט.
המדפים מהווים גם פתרונות אחסון אבל הם אינם אמורים לשמש כמדפים למלאי במחסנים אלא חלונות ראווה פתוחים, שניתן לגשת אליהם לגעת במוצר ולהצטייד בו, להניח אותו בעגלת הקניות.

 

לחברות יש מוצרי דגל או מוצרים עונתיים, אשר כוח המשיכה שלהם הוא תלוי-עונה.  הם משמשים מעין פיתיונות.  באמצעות מתקני תצוגה נחשפים הצרכנים גם אל מוצרים אחרים של החברה. כמקדמי מכירות יש להם תפקיד כפול: גם להיתפס כמוצרים שעונים על צורך ועל ביקוש של לקוחות וגם כפותחי חלונות למוצרים נוספים של החברה.

 

קידום מכירות נעשה בדרכים שונות ומגוונות

תקופת החגים מהווה עיתוי מושלם לקידום מכירות באמצעות מתנות. חברות הממתגות עצמן באמצעים שיווקיים שונים מעניקים, בין השאר, מתנות הנושאות את חותמן- את הלוגו ואת הסלוגן שלהן. יש המצרפות אל היין המוענק  כשי לחג גם גאדג'טים שונים כגון מכשירי MP3 , דיסק און קי או מוצרים נלווים למחשב או לסמארטפונים. קידום המכירות נעשה בדרך זו באופן גלוי אבל לא אגרסיבי. הוא מהווה ערך מוסף- חשוב כשלעצמו- מבלי לדחוף ללקוח את המוצר במהלך שיווקי יזום ושקוף ( לגיטימי כשלעצמו) אלא להעניק לו אותו כמחווה.
מדפי תצוגה מודולאריים איכותיים ובטיחותיים נותנים מענה למוצרים מכל הסוגים: מזון, הלבשה, ציוד למטבח, קוסמטיקה ועוד. חשוב לציין, כי רשתות השיווק מקפידות על מידוף על פי תקן מחייב ומחמיר.

 

המאבק החריף ביותר הניטש בשוק הסחורות הוא על תשומת הלב. על מנת להיחשף בפני הלקוחות הפוטנציאליים חברות משקיעות זמן, מחשבה  וכסף במיצוב מדפים עם מוצריהם במקומות האסטרטגיים ביותר ברשתות השיווק. מחקרים שונים  הצביעו על מקומות אלה כמקומות אפקטיביים ולכן מועדפים ונחשקים.

 

עוד על אודות המדפים המפתים...

אחת הדרכים ללכוד את תשומת לבו של הצרכן הפוטנציאלי, לאחר שהחברה הצליחה למשוך את תשומת הלב שלו לנוכחותם של מוצריה על המדף הוא לגרום לו לרכוש אותם. רבות מהן עושות זאת על ידי יצירת תחושה של כדאיות הרכישה במחיר מבצע, שבו המוצר מוצע במחיר מופחת או על בסיס 1+1. מחיר נמוך יוצר אצל הצרכן תחושה כי גם אם הוא לא התכוון לרכוש את המוצר עכשיו או לא התכוון לרכוש אותו בכלל, העובדה כי הוא ניצב לנגד עיניו ומוצע למכירה במחיר אטרקטיבי עלולה ליצור אצלו תחושת הפסד והחמצה אם לא ירכוש אותו.
המוצרים על המדף כמו אלה המוענקים ללקוחות או לספקים כמקדמי מכירות מטרתם – אחת היא: לשווק את המוצר או את המותג וליצור תחושת מחויבות כלפיו, גם אם סמויה וגם אם באופן בלתי שיווקי לכאורה...