מאמרים

עיצוב גרפי שיווקי והשינויים בעידן הדיגיטל

עיצוב גרפיפעם, כשהאינטרנט עוד לא היה חי ותוסס ורשת הייתה רק בים, תפס העיצוב הגרפי של כל סטודיו חלק נכבד, שלא לומר קריטי בעיצוב ותדמית של כל עסק.

 

היום לנוכח השתלטות העולם הדיגיטלי על החיים העסקיים, עם נוכחות של אתר כמעט לכל עסק גדול או קטן וכל חברה קיימת, עברה הגרפיקה לדיגיטל עם עיצוב אתרים שחושב על אפיון, תדמית, טכניקות של פרסום ושיווק ועוד והגרפיקה הזו של עיצוב האתרים לא דומה בכלל לעיצוב גרפי כפי שמספק אותו סטודיו לעיצוב גרפי לחומרי פרסום של עסק או חברה. מדובר על גרפיקה טהורה שקשורה לעיצוב לוגו, עיצוב חומרים פרסומיים, קטלוגים וכו' שממשיכים להוות חומרי תדמית גם בעידן הדיגיטל.

 

ניתן לומר כי בעידן הדיגיטל נוצר חיבור גרפי בין שני התחומים קרי- עיצוב האתרים ועיצוב גרפי שמשיקים זה על זה ויוצרים גם השפעות קריאטיביות  הדדיות, שהרי החומר הפרסומי לא יכול להיות מנותק מהויז'ואל הדיגיטלי של כל עסק או חברה כפי שהוא משווק באתר שלו. דבר זה מגדיל את החשיבות של יצירת או סריקת תמונות באיכות גבוהה.

 

החיבור הזה יוצר גרפיקה חדשה שמושפעת מעולם הדיגיטל עם אלמנטים שמתכתבים נכון עם האתרים, עם רצף של חיבורים והקשרים גרפיים בין חומרי הפרסום לאתר, כדי ליצור תדמית שלמה והומוגנית של כל עסק או חברה.

 

בנוסף  להשפעה ההדדית של הגרפיקה, הרבה פעמים היום לאור דרישות הרשת והנוכחות מול המתחרים, נוצר מצב שללוגו של חברה יש משקל עצום, משום שהוא עומד בתחרות מול לוגואים אחרים וצריך ליצור בידול לעסק או לחברה לו הוא שייך. ואיך כולם רואים את הלוגו של כולם ? ברשת כמובן!

 

תדמית של עסק או חברה במוצרים פרסומיים כפי שיוצר סטודיו לעיצוב גרפי, היא היום כאמור המשך רציף לנוכחות שלו בעולם הדיגיטל, מושפעת מהגרפיקה בעולם הדיגיטל ומתחדשת באלמנטים שמתאימים לעולם התזזיתי ברשת.

 

מהי גרפיקה ממתגת?

המשמעות של מיתוג, היא לקחת את היתרונות של העסק או החברה שלך ולהציף אותם, להבליט אותם, לבדל אותך מהמתחרים שלך ולעשות את כל זה בלוגו ובעיצוב גרפי של שורת המוצרים הגרפיים של העסק שלך.

 

כאמור היום בעידן הדיגיטלי המיתוג של חומרי הפרסום מושפע מהויז'ואל של של אתר העסק או החברה ברשת. או שדווקא המוצרים הגרפיים פרסומיים שלהם, הם שהובילו לבחירת הויז'ואל הדיגיטלי.

 

החוכמה של מיתוג היא להשתמש נכון בכוח הקיים שיש לך, ומתוך אסטרטגיה המבוססת על טכניקות של פרסום ושיווק, להראות את הכוח שלך ולגרום ללקוחות פוטנציאליים לבחור בך.

 

מיתוג מתחיל בבחירת שם נכון, קליט ומדויק לחברה, ניתוח ואיתור קהלי היעד, מיצוב וחיזוק העסק או החברה שלך ביצירת חומרי פרסום שיווקיים המשקפים את היתרונות הבלעדיים שלך.

 

ללוגו יש משמעות

מיתוג נכון ובעיקר של לוגו יוצר לך תדמית. תדמית היא סך כל המסרים של העסק או החברה שלך, זה מה שעושה רושם על הלקוחות שלך , וזה מה שאמור לגרום לו לרצות לקנות דווקא ממך, כל אלה גלומים גם בעיצוב הלוגו.

 

קביעת עיצוב הלוגו, נועדה בעצם באמצעים של פרסום ושיווק להציג את מה שיש לך, תוך שימוש בפסיכולוגיה שיווקית וצרכנית שיש בה את הטכניקות והדרכים לאתר את קהלי היעד שלך, להגיע אליהם ולמכור להם ראשית את הלוגו שלך!

 

הביטוי של תדמית העסק במוצרים הגרפיים שלה  כמו: לוגו, ניירת משרדית, קטלוגים וכו' חשובים לעין עורך כשולחי מסרים, והיום בעידן הדיגיטל הם המשך לנוכחות של כל עסק או חברה ברשת ומושפעים זה מזה.