מתנות למשרד

שימוש בעיצוב גרפי לשדרוג מוצרים ממותגים בחברה

חזות של דברים בכלל ושל מוצרים בפרט היא הדבר הראשון שאליו שמים לב. הדבר הראשון שבו מתמקד המבט. השיפוט שלנו הוא חיצוני. הנטייה הטבעית שלנו היא לשפוט דברים על פי "איך שהם נראים".

 

לממד הגרפי יש חשיבות מרכזית ואף מכרעת במיתוג מוצרים של חברה.  העיצוב צריך "להתכתב" עם חזון החברה, ערכיה, תכניה, וליצור אחדות, מתאם והלימה בין תוכן וצורה.  צורת הלוגו של חברה והרכב צבעיה משפיע על הצרכן לא פחות מאשר מסריה המילוליים. עם הזמן הצרכן נוטה לזהות את כל מה שהחברה מסמלת עבורו עם הסמל, עם הלוגו.

 

אנשי שיווק מודעים לחשיבות הגרפיקה ולכן הם מנחים את בעלי החברות לייחד זמן, מאמצים ומשאבים ליצירת מותג עצמתי, מרשים, דקורטיבי, אשר תופס את העין כבר ממבט ראשון.
מוצרים ממותגים של חברה תורמים תרומה עצומה לחשיפתה, להפצתה, לתפיסתה בתודעה של דעת הקהל כחברה בעלת ייחוד, לא אחת כמי שמייצרת באופן בלעדי מוצרים שאנשים זקוקים להם או מוצרים שמשדרגים את איכות חייהם.

 

עיצוב גרפי של מוצרים ממותגים הוא הכרח המציאות, שבה יש משקל מכריע לאופן ולצורה שבהם דברים נראים ונתפסים. שיפוט הטעם והעמדות שלנו נקבעים לא אחת על פי חזותם של מוצרים. באופן טבעי אנחנו, כצרכנים פוטנציאליים, נמשכים אל מוצר מעוצב, אסתטי, יפה, דקורטיבי, נקי.

 

בידי כל גרפיקאי שהוא בוגר קורס פוטושופ נמצאים הידע והכלי לריטוש ולליטוש תמונות של מוצרים. באמצעות תוכנת פוטושופ ניתן להבליט מרכיבים מסוימים ולטשטש, להבליע ואף להעלים מרכיבים אחרים שאותם רוצים לגרוע. באמצעות התוכנה ניתן לחזק חוזקות, להבליט ולהדגיש יתרונות;  באמצעותה ניתן ליצור למוצר חזות מרהיבה, בגימור משובח.

 

לא הבל היופי, הו לא...

העין, כאמור, נמשכת אל דברים יפים, מסוגננים, מעוצבים, מלוטשים. כאשר אנחנו פוגשים יופי אנחנו חשים אותו ויודעים לזהותו גם אם קשה לנו להגדיר באופן מדויק את מאפייניו. מכאן נובעת חשיבותו של עיצוב גר פי מקצועי של מוצר כחלק בלתי נפרד ממיתוגו.

 

אנחנו חיים בתקופה שבה מתברר יתרונם המובהק של מותגים בכלל ומותגים של חברות גדלות ורבות מוניטין בפרט. מותג נתפס בתודעתנו, לקוחות פוטנציאליים שלו, כמוצר שעשוי להביא לנו תועלת, לשפר את איכות חיינו,  למלא צורך ומחסור, לתת מענה לדרישה או לציפייה, להסב לנו הנאה,  להביא לנו רווחה, לגרום לנו עונג. לא כל אלה מתגלמים ומתממשים במותג אחד, אבל צריכת מותגים נעשית על מנת לספק את הצרכים ואת הרצונות שלנו.

 

מי שלמדו או לומדים להשתמש בתוכנות גרפיות ולנצל אותן להעצמת מותגים ודאי יודעים עד כמה חשובה היא תרומת קורס פוטושופ לרכישת יכולת שליטה על כלי המאפשר להפוך את המותג לחומר ביד היוצר ולהלביש אותו בצורה גרפית שובת עין ולב.

 

גם מי שחוזרים מבוקר עד לילה על כך שהיופי אינו העיקר והיופי אינו קובע  אולי לא חוטאים לאמת אבל ודאי מחטיאים אותה- ודאי את האמת של עולם הצרכנות שהוא, במהותו, עולם של מותגים.

 

אין כל ספק כי עיצוב גרפי משובח משדרג מותגים של חברות באופן שמסייע להם להתקבע בתודעת הציבור בכלל ובתודעת לקוחותיהן הפוטנציאליים בפרט כמותגים מנצחים.