מתנות ממותגות לכנסים וללקוחות

מהו מותג עסקי טוב?

תהליך מיתוג הוא דבר מורכב. בתהליך הזה אנחנו למעשה חותרים ליצירה של דימוי מנטלי מסוים, שיהיה מזוהה עם המוצר שאנחנו רוצים לשווק, עם אובייקט כלשהו בעסק או עם בית העסק עצמו. הדימוי המנטלי הזה מורכב מסדרה או ממערכת של תחושות, אמונות, ערכים ורעיונות מסוימים, ותהליך מיתוג מוצלח אמור לסייע לנו להַבנות קשר מיידי וברור בין כל אלה לבין המוצר והעסק. במילים אחרות: המטרה שלנו כאן היא ליצור מותג עסקי טוב, יעיל, שיעזור לנו לקדם את העסק, להיחשף ללקוחות רבים יותר, להגדיל את המכירות ולצמוח.

 

נתחיל בבסיס: מהו מותג עסקי טוב?

מותג עסקי טוב הוא כזה שיצליח לא רק ללכוד את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אלא גם להניע אותו לפעולה: להתעניין, לשאול וכמובן, לקנות. כדי להגיע למטרה הנכספת הזו, המותג העסקי שנבנה ונגבש צריך לענות על כמה קריטריונים:

 

  • לעורר סקרנות ועניין. המותג שלכם צריך קודם כול להיות מעניין. אמנם לא כל מותג יעניין כל אחד, אך בהנחה שתדעו לפנות אל קהל היעד הנכון (אין מה לנסות לשווק עגלת תינוקות לקהל של רווקים צעירים) – עדיין יש למותג שלכם עבודה לעשות. במסגרת הקהל הייעודי, המותג צריך להיות מספיק מעניין ולעורר מספיק סקרנות, כדי להניע מספיק לקוחות לפעולה. המטרה כאן אינה למכור, אלא "להכניס רגל בדלת", כלומר להיחרט בתודעת הלקוח, ולאפשר לו לחקור ולהתעניין במותג ובעסק, בתור התחלה.
  • לא ליצור התנגדות. מותגים רבים (ורעיונות בכלל) יכולים להיות מעניינים, אך לא בהכרח במובן החיובי. מותג שמושך תשומת לב אך באותה נשימה מעורר התנגדות הוא טוב כגימיק, אך ישנו חשש שהוא לא יניב קשרים ארוכי טווח עם לקוחות. זה לא אומר שצריך לגבש מיתוג חנפני או מתרפס, אבל כדאי לנטרל אלמנטים מתריסים או שנויים במחלוקת – אלא אם כן פונים לקהל מאוד ממוקד ומסוים מלכתחילה.
  • לעורר רגש. מעבר לסקרנות, תרצו שהמותג שלכם יעורר רגש חיובי באופן אינטואיטיבי. הזדהות, שעשוע, שמחה, התרגשות, אהדה, חיבה – כל אלה רגשות חיוביים שמסוגלים לקחת את המותג לשלב הבא, מכיוון שהם עורכים קישור רגשי בינו לבין הלקוח, ובעצם, בינכם לבין הלקוח.
  • להיות מובחן ממותגים אחרים. גם מותג שעונה על כל הקריטריונים שמינינו למעלה עלול "ליפול" כאן. מכיוון שהתחרות כמעט תמיד רבה ויש שפע רב של מוצרים, מותגים וחברות, חשוב שהמותג שלכם יתבדל ויהיה מובחן ביחס למותגים אחרים. שימו לב – לא צריך לעשות שמיניות באוויר, רק לפעול בחוכמה. עיצוב גרפי מדויק או רעיון קטן אך מקורי יכולים לעשות את ההבדל, הקטן לכאורה, בין מותג נחמד למותג שזוכרים אותו.
  • לשדר את המסר הנכון. זהו קריטריון חשוב, מכיוון שהוא נוגע לתהליך הכולל של בניית מותג עסקי. המותג העסקי שלכם צריך לשאת מסרים נכונים, כלומר מסרים ורעיונות המסונכרנים עם מטרות החברה, עם האופן שבו היא מציגה את עצמה ועם היעדים שלה. אם אתם מבקשים לבנות לכם שם של עסק עממי המיועד לקהל הרחב, המותג העסקי שלכם לא יכול להיות מתבדל או מתנשא. אם אתם רוצים לשדר מסורתיות וחום – עיצוב ויזואלי ורעיוני מושך לכיוון העכשוויות והעדכניות לא בהכרח יהיה נכון. לכן יש להשקיע מחשבה בבנייה הכוללת של תהליך המיתוג והשיווק וביעדים של העסק בכלל – ולא להתמקד אך ורק במותג עצמו.