מאמרים

מדריך לרכישת מתנות לכנסים

מתנות לכנסיםכנסים מקצועיים הם אירועים חשובים במעגל השנה של אנשי מקצוע בתחומים רבים: רופאים ועורכי-דין, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, עובדי מדינה ואנשי הייטק, ובעלי עסקים עצמאיים גדולים וקטנים כאחד. הכנס המקצועי מהווה במה להצגת מחקרים ועשיה בתחום, מקום להעלאת סוגיות ודילמות לדיון והזדמנות למפגש בלתי-אמצעי עם אנשי-מקצוע מכל רחבי הארץ.

 

לעיתים, הכנס המקצועי פתוח לקהל לקוחות פוטנציאלי באותו תחום ספציפי, כך מרוויח הלקוח חשיפה לתוכן מקצועי איכותי והיכרות עם בעלי מקצוע בתחום בו הוא נזקק לקבלת שירות מסוים. במקרים אחרים, מדובר בכנס שיווקי לכתחילה, בו מתאגדים אנשי המקצוע וקהל היעד, כשכל בעל עסק מקבל חלקה קטנה בה הוא מציג את השרות שהוא נותן.

 

הכל מתחיל ונגמר בקשר בין אישי

 

עבור בעלי העסקים, הכנסים הללו לסוגיהם השונים הם הזדמנות פז שיווקית וערוץ פרסומי שאי אפשר לוותר עליו. עצם האפשרות ליצירת קשר בלתי-אמצעי עם קהל לקוחות רחב היא מתנה שחייבים לנצלה. האופן בו יפנה בעל העסק לאדם המתעניין, המילים בהם ישתמש, השאלות שישאל והאופן בו ייתן מידע לכל אלו אין תחליף. קשר העין ולחיצת היד, החיוך ונימת הקול, הם שבסופו של דבר יגעו בלבו של הלקוח ויקבעו למי הוא יבחר לפנות.

 

אחת הדרכים להשאיר את הלקוחות עם טעם טוב – טעם של עוד, היא לסיים את ההסבר הישיר במתן שי קטן שייקח איתו הביתה, משהו שיסכם עבורו בקצרה את החזון של נותן השרות וישאיר אצלו גם פרטי התקשרות.

 

מתנה שימושית שיווקית

 

העיקרון הראשון לבחירת תשורה שתתאים לכנס: פרקטיות. אם המתנה אינה שימושית למקבל, הוא יניח אותה בפינה נשכחת ולא יזכור ממי היא ניתנה לו ומדוע. בניגוד למתנה הניתנת בין חברים קרובים ובני משפחה – שם המשמעות הרגשית והסמלית גבוהה יותר מן המתנה עצמה כשמדובר במתנה הניתנת למעשה בין שני אנשים זרים, מוטב שתהיה פרקטית ויעילה עבור המקבל. לדוגמא, בכנס בו מוצג מידע מקצועי, ניתן להכין מראש תיקיות עם דפים לכתיבה ועט, או מחברת ספירלה מעוצבת על כולם כמובן יופיעו פרטי העסק כך שהלקוחות ישתמשו בשי כבר בכנס עצמו ויקשרו את התיקייה שבידם עם האדם האדיב והמקצועי ששוחח איתם קודם לכן.

 

שי כאמצעי פרסום

 

אם בעבר בכנסים מעין אלו, ניתנו לקהל עלונים, חוברות וכרטיסי ביקור פשוטים, הרי שכיום הללו נחשבים אמצעי פרסום יעילים פחות בעידן הנוכחי, יש הרבה פחות זמן פנוי וסבלנות לקרוא דברים שנכתבים באריכות, ופתקים למיניהם מועדים ללכת לאיבוד. לעומתם, המתנה המוענקת בכנס יכולה לשמש ככלי שיווקי: למשל, אם משתמשים בדיסק-און-קי כמתנה הרי שניתן לחקוק עליו את לוגו החברה ולהחדיר לתוכו מידע רלוונטי שיסקרן את המקבל ויניע אותו לדעת יותר, וכמובן  פרטי יצירת הקשר עם בעל העסק, כל אלו מזכירים ללקוח שהוא צריך רק להרים טלפון כדי לקבל את השרות שהוא מחפש, הרי הוא חקוק על העט בו הוא כותב או על מחזיק המפתחות שבידיו.

 

תקציב

 

נקודה חשובה נוספת בהשקעה של העסק בלקוחות-העתידיים היא, התקציב אשר מוקצה לכך מראש. בחירת המתנה תלויה במידה רבה בעלות הכוללת של ההוצאות לכנס. האם מדובר בכנס רב משתתפים או בכנס פרטי שהעסק מארגן עבור לקוחותיו בשיטת חבר-מביא-חבר? מובן שבכנס גדול מאוד, המתנה תהיה קטנה וסמלית יותר מחזיק מפתחות, תג למזוודה או צמיד סיליקון מעוצב אך בכנס אינטימי ניתן להשקיע במתנה משמעותית מעט יותר כגון סוללת גיבוי לסלולרי, עט יוקרתי או עכבר מעוצב למחשב.

 

כך או אחרת, חשוב שבאמצעות התשורה הקטנה יעברו ללקוח מסרים של מקצועיות העסק, פרטיו ובעיקר הפן האנושי שבהתנהלותו.