מאמרים

כרטיסי ביקור לשיווק העסק

כרטיסי ביקור לשיווק העסקהביטוי "כרטיס ביקור" הוא שמו של פריט שכל אחד מכיר. עם השנים, כרטיס הביקור הפך להיות כל כך שימושי וחיוני, עד שהוא הפך למטבע לשון, בלי קשר לייעוד שלו מלכתחילה. דוגמא לכך ניתן לראות בעולם הכדורגל, בו מכנים התקפות מתוחכמות של כדורגלן בתור "כרטיס הביקור" שלו.
אין לדעת בבירור מי היו הראשונים שהשתמשו בכרטיסי ביקור, אבל ככל הנראה הופיעו אלה לראשונה בסין. באירופה, מכל מקום, הוחל בשימוש נרחב יחסית בהם במאה השמונה עשרה והתשע עשרה, והם הפכו לנפוצים מאד מתחילת המאה העשרים ואילך, בקרב מעמדות האצולה ואנשי העסקים כאחד.

 

חשיבות כרטיס הביקור בפיתוח עסקי

כרטיס הביקור הוא אמצעי נוח ויעיל לתקשורת בין המעורבים בפעילות עסקית. הפקה ועיצוב של כרטיס ביקור לשיווק העסק נועדה לכל מי שמנסה לקדם ולהגביר את המכירות בעסק וכן לחשיפה שלו ללקוחות חדשים. הכרטיס הוא דרך מצוינת להשאיר לאחראי על הרכש המיועד את פרטי ההתקשרות בצורה תמציתית, בלי להפעיל לחץ כל שהוא שעלול להתפרש אצלו כמטרד מיותר.

 

תמציתיות ויעילות בדרך לרכישת לקוחות

האחראים על נושא הרכש בכל ארגון הם בדרך כלל אנשים שכמות המטלות והמשימות שהם צריכים לעמוד בהן היא עצומה. כתוצאה מכך, הזמן שהם יכולים להקדיש לכל אחת מהן הוא קצר מאד. פגישה נינוחה עם איש מכירות שיכול להסביר בהרחבה על העסק שהוא מייצג, היא לעיתים בגדר מותרות. מכאן שאותו נציג מכירות חייב להצליח להביא את עצמו ואת העסק שאותו הוא מייצג לתודעה של מנהל הרכש במהירות ובתמציתיות, אחרת תאבד ההזדמנות.
כרטיסי ביקור הם בדיוק האמצעי לכך וכשהוא נמסר לידיו של מנהל הרכש בליווי הסבר תמציתי על העסק, על המוצרים או השירותים שהוא מציע ועל הייחוד שלו ביחס לאחרים, גדלים מאד הסיכויים שאותו מנהל רכש יתייחס ברצינות לאיש המכירות ויזמן אותו לפגישה נוספת, להמשך המשא ומתן. בתום הפגישה נותר כרטיס הביקור בידיו של מנהל הרכש וממשיך ללכוד את תשומת ליבו.

 

עיצוב, יוקרה והשגת תוצאות

אבל לא רק הנוסח חשוב, אלא גם העיצוב. מי שמשווק את עצמו ומנסה להציג דימוי של חברה יציבה ויוקרתית שתבצע את העבודה, אך הגיוני שיעצב את כרטיס הביקור שלו בצורה שתשדר יוקרה. המדובר בחומרים שמהם עשוי הכרטיס ובאיכות ההדפסה מצד אחד ובצבעים והלוגו שהמודפסים עליו מצד שני. מקבל החלטות שנתקל בכרטיס לא איכותי יעבור בדרך כלל הלאה. כרטיס מעוצב וערוך היטב יגרום למקבל ההחלטות לעשות את הצעד הבא – שיחת טלפון וקביעת מועד לפגישה.