ארגון כנס מקצועי ומינופו לצרכים שיווקיים

כנס מקצועי עם מטרה שיווקית ברורה

מטרה שיווקית ברורהבעלי חברה יודעים מניסיונם כי קיים מדי פעם הצורך לארגן אירוע כלשהו אשר יביא את החברה והמוצרים אותם היא מייצרת לתודעת הציבור או ישים אותה על המפה ביחס לחברות המתחרות. ישנם כמה סוגים של אירועים כאלה. אחד מהם הוא אירוע השקה בו מציגה החברה מוצר חדש שיצא חם מהתנור במטרה לספק לו כר נוח להפוך למוצר מבוקש, מוצר שיגיע לתודעת הציבור ואף ימותג בהתאם לאסטרטגיה הנקבעת על ידי החברה.

 

המיתוג יינתן לו בעזרת התוכן והאווירה שתהיה באירוע ההשקה. אירוע אחר הוא ערב חברה. אמנם  ערב כזה מאורגן עבור עובדי החברה, אך גם ערב כזה יכול למתג חברה כיוקרתית או לחילופין בעלת אווירה צעירה ולהשפיע על השיווק וכמובן על מוטיבציית העובדים והנעתם לפעולה. אירוע אחר הוא ארגון כנסים. גם אם המטרה המרכזית שבארגון כנסים היא מקצועית יותר מאשר שיווקית, אפשר בהחלט לנצל אירוע כזה, אירוע רב משתתפים למטרות שיווקיות. השיווק יהיה כאן שחקן משני ולא ראשי אך עדיין יעשה בו שימוש.

 

יתרונותיהם של כנסים עבור החברה

כנס מאורגן למטרות מקצועיות. כיוון שכך, חברה אשר משקיעה מזמנה ומשאביה לארגון כנס שכזה כבר ממתגת את עצמה כחברה מקצועית, רצינית, כזו שחשובה לה ההתפתחות והלמידה וכבעלת מומחיות בתחומה אשר יכולה לתת ללקוחותיה, ללקוחות פוטנציאלים, לספקים או אף לקולגות בחברות מקבילות ערך מוסף בתחום העיסוק של החברה. קהל היעד של האירוע ולעיתים גם הציבור אשר שומע על הכנס העומד להתקיים או התקיים מעלים את הערכתם כלפי החברה. אירוע שכזה יכול לספק משוב מיידי מהקהל לגבי מוצרים, שירותים או אופן עבודתה של החברה.

 

הכנס מהווה מקום לצמיחתם של שיתופי פעולה בין החברה לבין גורמים רלוונטיים כמו חברות אחרות בתחום, משווקים פוטנציאלים של המוצר או ספקים. אירוע כמו כנס מהווה גם פלטפורמה למכירות באופן ישיר. כיוון שנוצר קשר ישיר בין החברה לקהל היעד ושהאירוע, אם הוא מוצלח ומושקע, נותן ערך מוסף לקהל המגיע, המכירות יכולות להתבצע בקלות יחסית, במיוחד כאשר הן נעשות ממחיר נמוך מהמחיר בשוק. המכירות הן אפקטיביות כי האירוע מהווה למעשה סנן והמגיעים אליו הם מלכתחילה קהל יעד פוטנציאלי אשר מתעניין בפעילותה של החברה ומוצריה. יתרון נוסף שארגון כנסים ואירועים כגון אלה הוא העלות הנמוכה שלהם באופן יחסי לפעולות שיווק אחרות או פרסום. פרסום, לא זו בלבד שעלותו גבוהה, הוא מתפזר על פני כלל האוכלוסייה ואינו פונה ישירות לקהל הרלוונטי כמו כנס.

 

איך לממש את מלוא הפוטנציאל שבארגון כנס?

על מנת שכנס אכן יוכל למנף את החברה מבחינה שיווקית, יש לדאוג למספר דברים. ראשית, יש להתאים את תוכן האירוע ואופיו לאסטרטגיה של הארגון, לגישתו ולאני מאמין שלו ובנוסף גם לאסטרטגיה השיווקית שלו. שנית, האירוע צריך להיות מתוכנן על פי המטרות השיווקיות אותן רוצה החברה להשיג וגם להיות מותאם לקהל היעד. לפני ארגון הכנס מומלץ להגדיר את קהל היעד אליו מכוון הכנס ולבצע פילוח שוק על פי מחקרי שוק, ועדכון מאגרי המידע.

 

לאחר שהוגדר קהל היעד כדאי לבצע פעולות שיווקיות כגון מיתוג האירוע על ידי מתן שם וסלוגן ואף עיצוב לוגו מיוחד לאירוע, ביצוע פעולות שיווקיות ופרסומיות בעזרת אמצעי התקשורת השונים ובכללם: דיוור ישיר כולל דיוור אלקטרוני, פרסום במדיה, פרסום כתבות יחסי ציבור העוסקות בנושאים בהם דן הכנס ובחשיבותם, פרסום הכנס ותוכנו באתרי אינטרנט שונים ואף הקמת אתר במיוחד עבור הכנס. על מנת למשוך קהל אל הכנס, מומלץ להבטיח פרסים או כרטיסי הגרלה. גם כאשר מדובר בכנס העוסק בנושאים מקצועיים, אטרקציות למיניהן מושכות אף הן את הקהל. כולם מחפשים להשתתף באירוע שמעבר להיותו נותן ערך מוסף מבחינה מקצועית הוא יהיה גם נעים, מעניין וצבעוני ולא יבש. חלוקת פרסים מעניינים או אטרקציות כאלה ואחרות שיהיו בתוך האירוע או אטרקציות מקדימות ימשכו אליו מתעניינים. טריק שיווקי נוסף שעובד הוא חלוקת תיקי מותג שיש בהם שימוש פרקטי כגון צידניות, תיקי גב לטיולים, טרולי או תיקי צד מעוצבים שהשימוש בהם בחיי היומיום נרחב והם מהווים פלטפורמה פרסומית חינם! חשוב לאפשר רישום לאירוע באופן שיהיה קל, במודם הכי נגיש ופשוט בעולם כיום – האינטרנט.