מאמרים

כנסים של ארגונים ותכנית שיווקית

כנסים של ארגונים ותכנית שיווקיתכל מי שמנהל בית עסק, בין אם מדובר בעסק קטן, בינוני או ארגון גדול, תמיד יכול להיעזר בשירותים של חברות חיצוניות המציעות ליווי וייעוץ שיווקי, עסקי ואסטרטגי על מנת לשפר את התנהלות העסק או להגדיל את המכירות והרווחים.


חברות כאלה מקיימות כנסים וסדנאות או שניתן לפנות אליהן כדי לקבל שירותים פרטניים המתאימים באופן ספציפי לבית עסק כזה או אחר. ייעוץ שיווקי לעסק הוא סוג של שירות כזה שכל בעל עסק יכול להיעזר בו ומומלץ לא לוותר עליו. תוצאותיו של ייעוץ כזה יכולות להיות משמעותיות מאד עבור העסק.


מהו ייעוץ שיווקי לעסק?


ייעוץ שיווקי, כמו שאפשר להבין מעצם שמו - הוא ייעוץ המכוון את בית העסק בכלל ואת מי שמתעסק בתחום השיווק בפרטי כיצד לייעל את הפעולות שנוקטים בעסק כדי להביא את דבר קיומו לתודעת הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. תהליכים אלה יכולים להיות מועברים על ידי כנסים וסדנאות המשותפים לבית העסק וללקוחות שלו והם עצמם מהווים חלק מתכנית שיווק ואסטרטגיה שיווקית שעליה הוחלט בתחילת שנת העבודה או הרבעון.


כאשר מתבצעות פעולות תכנית שיווקית שלא מתאימות לעסק עלולים להיפגע מכך ההכנסות והרווח הנקי של העסק. כדי שהשיווק יהיה מוצלח ויביא לתוצאות הרצויות השיווק צריך להיות ממוקד ומותאם בדיוק לאופי העסק ולתחום העיסוק שלו. כאשר מאורגן כנס שמטרתו היא שיווק המוצרים והכנס עצמו מהווה חלק מתהליך של ייעוץ שיווקי לעסק, הרי שהוא יהיה ממוקד ומכוון בדיוק למטרה שאליו מכוון בעל העסק ולכנס יוזמו לקוחות או לקוחות פוטנציאליים המהווים את קהל היעד של בית העסק ושל המוצר או השירות עצמם.


מה קורה בכנסים של ארגונים?


כנסים שמהותם לייצר ערך והנעה לפעולה ממוקדת הם אסטרטגיה שיווקית מוכרת שמביאה תוצאות תוך פרק זמן קצר. הסיבה היא שהלקוחות יודעים בדיוק מה מטרת הכנס והם יודעים שאם הם מוזמנים - כנראה שלכנס יש ערך מוסף מיוחד עבורם או שהצעה מיוחדת תהיה רלוונטית להם. הכנסים האלה בדרך כלל אינם כלליים אלא מכוונים למוצר או שירות מסוים וכך גם לקהל יעד מסוים. זו השיטה הנכונה מבחינת התכנית השיווקית להתקדם, להגדיל את השיווק ומכירות וכמובן להישאר בתודעה של הלקוחות לאורך זמן.


ישנה סיבה נוספת אשר בגינה הלקוחות מאד אוהבים להשתתף בכנסים שיווקיים והיא חלוקת גאדג'טים או מתנות למי שמגיע ומשתתף. מדובר בדרך כלל במוצרים של קידום מכירות או אביזרים הדרושים לשימוש משרדי ומקצועי, מה שמבטיח שהלקוח ישמור את האביזר קרוב אליו וכך שם החברה, שם הכנס או תיאור המוצר המדובר יישאר כל הזמן לידו, כדי שבמידה והוא יחליט שהוא זקוק למוצר או שירות זה - מיד יעלה לו למחשבה ליצור קשר ולבצע את הפעולה הנכונה מבחינת בית העסק.