מאמרים

כיצד להתאים מוצרי קד"מ לסוג אירוע?

עיצוב גרפימוצרי קד"מ (קידום מכירות) עשויים להוות מנוע ומנוף שיווקי ולא להיות רק גימיק חביב. שימוש מושכל במוצרים אלה מעניק ערך מוסף למעניק המוצר ולמקבלים אותו. מוצרי קד"מ עשויים למקסם את הפוטנציאל הגלום בהם בחשיפתם הכפולה הן את האירוע והן את בעליו והן את הרווח העשוי להיות מופק ממנו למשתתפיו.


תיקי כנסים מהווים פלטפורמה להפצת מוצרי קד"מ ולא אחת הם עצמם מהווים את המוצר או מעטפת לו. בתוך כיס פנימי של תיקים אלה  ניתן להניח כרטיס ביקור מגנטי, מחזיק מפתחות, גאדג'טים שונים ועוד. ניתן למלא את התיק בחומר שיווקי שעל כל נייר בו מתנוסס הלוגו של החברה או העסק שהכנס נועד לחשוף את המוצר או את השירות שלהם.


הקשר בין הצורה והאופן ובין המהות והתוכן


ביסוד ההתאמה המרבית והמיטבית בין המוצר לסוג האירוע שבו הוא אמור להיחשף או להיות מקודם ניצבת התפיסה לפיה המוצר מהווה חלק בלתי נפרד ואף מובנה במהות האירוע והוא "מתכתב" אתו באופן ישיר.
תכנון מושכל של בחירת המוצר והתאמתו לסוג ולאופי האירוע מאפשרת למקסם את פוטנציאל התועלת של כל אחד מהמעורבים באירוע. כרטיס ביקור איכותי עם לוגו מקבע בתודעת הנחשפים לו ובזיכרונם את שם העסק ואת התחום שבו הוא מציע מוצר או שירות.
דווקא פריטים קטנים כגון מחזיק מפתחות, עט עם חריטה, מחשבון כיס קטן – ועוד מוצרים ממותגים- עשויים להיות ההבדל הגדול בין אירוע שלא בהכרח ייזכר לבין אירוע שלא יישכח.


מוצר מפתיע ומרגש


אם, לדוגמה, משתתפות בכנס משלחות מחו"ל, התאמת המוצר למדינה הייעודית שממנה מגיעה המשלחת תרגש, כצפוי וכמשוער, את חברי המשלחת וחברותיה; המוצר ייתפס בעיניהם ככזה שהושקעה מחשבה בבחירתו. שיווק מתבצע באמצעות שילוב מרכיבים, ומוצר קד"מ עשוי להיחשב כחלק לגיטימי ויעיל ביותר בניסיון ובמאמץ השיווקיים, אשר כנסים מהווים פלטפורמה מצוינת, נגישה וזמינה, למיצויים.

רצוי וניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע האמונים על האופן שבו ניתן ליצור זיקה ואף קשר הדוק, ובעיקר ישיר, בין המוצר ובין סוג האירוע, וזאת בעיקר בשל ניסיונם העשיר.

 

המוצר ומה שמסביב לו


כאשר חברה או ארגון מתכננים תיק כנס, חשוב שהתיק יכלול חומרים אשר הערך הכולל והערך המוסף של תכולתו יחזקו, יעשירו ויעצימו את האפקט של החברה ושל יכולותיה, ויותר מכל- את התועלת שעשויה לצמוח לכל לקוח פוטנציאלי שלה מיצירת קשר עסקי עמה. מוצר חביב, חומר חשוב ומעניין על אודות החברה, פירוט לקוחות שלה, לרבות ובעיקר לקוחות מוסדיים גדולים ומוכרים (עם עדויות כתובות ממקור ראשון, המדגישים, דברים חמים ומחמיאים, את הברכה והתועלת שהפיקו ממוצר החברה או מהשירות שלה).

אף שכמעט כל מוצר קד"מ ייתפס על ידי מי שייחשף לו כמוצר שיווקי, ככל שהוא יהיה שימושי ומועיל יותר, כך הוא ייתפס על ידי הלקוח הפוטנציאלי כמוצר שהותאם לו במחשבה תחילה ובכוונת מכוון.