מוצרי פרסום וקידום מכירות

יעילות מוצרי פרסום לעסקים קטנים

לא פעם מתברר כי מה שעושה את ההבדל הגדול הם הדברים הקטנים. עדות והמחשה לכך ניתן למצוא במוצרי פרסום שונים, קטנים, לעסקים קטנים. מגנטים, כרטיסי ביקור מיוחדים, מעמדים שולחניים, מוצרי דפוס שונים כל אלה מהווים אמצעים שיווקיים אפקטיביים ביותר כאשר הם נושאים לוגו של העסק. שימוש בהם מאפשר חשיפה גבוה ביותר בפני כמות גדולה של אנשים.

 

עסק קטן נדרש תמיד להדק חגורה, לנהוג באופן מושכל וזהיר במשאביו המוגבלים. עם זאת הוא לא יכול להרשות לעצמו לוותר על שיווק, כחלק ממאמץ מתמיד שהוא נדרש לעשותו על מנת לחדור לשוק ולבסס את אחיזתו בו, קל וחומר על מנת להגדיל את נתח השוק ולהשיג לקוחות חדשים.

 

מוצרי פרסום מהווים פלטפורמה שיווקית שקטה אבל יעילה. עצם נוכחתם וחשיפתם עושה את העבודה. לא ניתן להתעלם מהכיתוב, מהסמל, מהצבעים, מכל מה שמבדל וממתג את העסק.
מוצרי פרסום קטנים יכולים להינתן כחלק משגרת ההתנהלות, כאשר נפגשים עם ספקים ועם לקוחות. הם יכולים להינתן כשי צנוע בחגים ובמועדים חגיגיים אחרים. מוצרי פרסום מהווים מענה עסקי לעסקים קטנים לא פחות מאשר לעסקים גדולים.

 

מוצרי פרסום מקדמים מכירות. הם עשויים להיות חלק בלתי נפרד מהמנוע השיווקי של העסק ואמצעי יעיל למינופו. גם עסקים קטנים יכולים ליצור נוכחות בולטת בכנסים, בתערוכות, בירידים. יש מגוון מוצרים שעשויים להינתן כגון: דיסק און קי עם לוגו, חולצה עם לוגו וכיתוב משעשע, עט עם חריטה ולוגו, מחזיק מפתחות ממותג, גאדג'טים שונים למחשב ולטלפון נייד.

 

עלות מוצרי פרסום וקידום מכירות אינה גבוהה במיוחד כאשר אומדים את התועלת שהם עשויים להביא, מה גם שהזמנת כמות גדולה של מוצרים מוזילה את עלותם באופן משמעותי. גם מוצרים שמחירם שקלים בודדים עשויים להיראות מרשימים ביותר.

 

מוצר פרסומי מקבע את המותג בתודעת מי שנחשף אליו. כאשר על המקרר תלוי באופן קבוע מגנט עם שם העסק והלוגו שלו יש בכך משום תזכורת קבועה, מתמדת, לעסק שבאופן הדרגתי מבסס את קיומו בתודעה ובזיכרון, ומתקבע בהם.

 

לעצם הענקת מוצר פרסומי קטן, פשוט, גימיקי, יש חשיבות. נכון, אמנם, שמי שמעניק אותו עושה זאת משום שהוא מקווה להרוויח בכך לקוחות נוספים אבל בתהליך שהוא בבחינת "זה נהנה וזה אינו חסר" - התועלת היא הדדית. יש משהו פשוט, שקט וצנוע, בהענקת מוצר פרסומי כחלק בלתי נפרד מתהליך ההתוודעות, החשיפה וההיכרות של בעלי עסקים קטנים אם לקוחות פוטנציאליים. טבעי ולגיטימי שהם ירצו להגדיל ככל שניתן את הנראוּת שלהם, את חשיפתם ושימוש במוצרי פרסום הוא דרך אפקטיבית לעשות זאת גם אם תקציב הפרסום והשיווק הוא מצומצם וזעום.

 

עצם הפגישה פנים אל פנים, המבט בעיניים והענקת המוצר כתשורה, כ'לחם שלוּח על פני המים'  היא ביטוי להתנהלות עסקית ואנושית נכונה ונבונה.