מוצרי פרסום וקידום מכירות

טיפים לבחירת מוצרי פרסום

טיפים לבחירת מוצרי פרסוםכאשר מנהלים עסק או חברה, לא תמיד פשוט להחזיק את הראש מעל למים. ניהול עסק עלול להיות כרוך במאבקים מתמידים עם מתחרים, בצורך לעמוד בדרישות הלקוחות ובשמירה על האיזון הנכון בין איכות לבין רווח. פרסום עשוי להיות אמצעי שיהפוך את הדרך לקלה יותר – אם משתמשים בו נכון. כדי להפיץ את השם שלכם, אתם צריכים ליצור את הפרסום שיקלע-בול ללקוחות שלכם, וכדי להצליח בכך נדרשת יצירתיות ופנייה למדיום הנכון.

אחרי שעשיתם את מרב המאמצים, יצרתם מאזן נכון וזכיתם בהכנסה יציבה ואפילו בשגשוג דרך קידום באינטרנט, ברשתות החברתיות ואף ברדיו ובטלוויזיה, אולי כדאי שתפנו לטכניקות קידום נוספות.

אחד הטריקים הקלאסיים והמוצלחים בספר, המסייע בשלל רחב של יישומים עסקיים, הם מוצרי קידום. מוצרי קידום הם למעשה מתנות שמטרתן להשאיר רושם חיובי על המקבל ולגרום לו להיזכר בכם כאשר הוא משתמש בהן. היופי במתנת הקידום הוא שהיא אינה צריכה להיות קשורה בכלל למוצר שאתם מספקים בדרך כלל, היא יכולה להיות פריט בלתי קשור שנחמד לקבל כמתנה.

אין באמת מתנות בחינם

מתנות? אבל מתנות זה בחינם! נכון, למעשה אתם נותנים מתנה וכביכול לא מקבלים משהו בתמורה, אך זוהי השקעה לטווח ארוך; המתנה היא למעשה פרסומת. בנוסף, כיום ניתן לרכוש מוצרי קידום מכירות (מתנות) מדליקים למדי במחירים זולים מאוד ובכמויות גדולות, כך שמדובר בפרסום הכרוך בסיכון כספי נמוך.

אז איך תדאגו שהמתנה שאתם נותנים תשאיר את הרושם הדרוש? רושם שיחזיק מעמד לזמן רב ויחזיר לכם את הערך של המתנה בחזרה ואפילו יכפיל אותו? אחד הטיפים הכי טובים כשמדובר במוצרי פרסום הוא – לדבוק במתנה פרקטית. ככל שהמתנה יותר פרקטית כך המקבל יהיה יותר שמח ממנה וכך הוא יחשוב על המותג שלכם לעיתים קרובות יותר. בסופו של דבר, המטרה שלכם היא לרכוש מוצר שהוא לא יוקרתי מדי אבל עדיין בעל ערך. המוצר צריך להיות בטווח מחירים כדאי, וכך אתם תפיקו את הרווח הגדול ביותר אם תרכשו משהו פונקציונלי לשימוש יומיומי.

הטיפ השני הוא: להדפיס את הלוגו שלכם על המוצר עצמו. כיום אפשר להדפיס באופן איכותי את הלוגו, את השם של העסק שלכם או כל עיצוב אחר שתבחרו על מגוון רחב של חומרים.

בחירת קהל היעד הנכון

את המתנה אפשר לתת לסוגים רבים של נמענים: שותפים עסקיים, חברות אחרות, עובדים, לקוחות קבועים, לקוחות חדשים ועוד אפשרויות רבות. לפי סוג הנמען תוכלו להבין מה המטרה של המתנה שאתם רוצים לתת ומתוך כך לבחור בה. למשל: אם אתם רוצים להעניק מתנה ללקוחות חדשים כדי לוודא שהם לא ישכחו אתכם בפעם הבאה שהם יצטרכו מוצר או שירות דומה לזה שלכם, מומלץ מאוד שתרכשו מספר גדול של מתנות בעלות נמוכה יחסית, ובנוסף חשוב שתדפיסו את הלוגו שלכם על המוצר כדי לוודא שהלקוח לא שוכח מאיפה הוא קיבל אותה.

קהל היעד של המתנה הוא אחד הקריטריונים החשובים שאתם צריכים לחשוב עליו כשאתם ניגשים לבחור מתנה. אם קהל היעד שלכם הוא, למשל, סטודנטים, אז רעיון טוב יהיה כל סוג של גדג'אט שיעזור להם ביום-יום או פשוט יהיה מדליק וכיפי. לעומת זאת אם קהל היעד שלכם הוא למשל אנשים שמבשלים מכיוון שאתם מספקים מוצרים למטבח, ספרי בישול או כל דבר אחר בתחום, אז כנראה שגאדג'טים טכנולוגיים הוא לא הכיוון שמתאים לכם, אלא אולי דווקא משהו שקשור לעולם הבישול.

קהל יעד נוסף שקל מאוד לשכוח ממנו הוא כמובן – עובדי החברה. חברות ועסקים רבים בוחרים לעתים להעניק שי קטן לחג, או מתנה לעובדים מצטיינים. במקום להעניק מתנה גנרית, העניקו לעובדים שלכם מתנות פרקטיות וממותגות. כך תוכלו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת – להזמין כמות גדולה של מתנות מראש, וליהנות משלטי פרסומת קטנים שיקדמו את המותג שלכם.