הפקות דפוס

הדרך הנכונה להכנת קטלוג מוצרים לפרסום

קטלוג מוצרים לפרסוםתמונה אחת טובה לא רק שווה אלף מלים - היא מייתרת כל מלה. צילום טוב מדבר בעד עצמו, כלומר בשבח המושא (המוצר) שלו. מאחר שלאיכות הצילום יש השפעה מכרעת על סיכוייו להיבחר ולהימכר, חשוב להשקיע מאמץ ומשאבים בצילום מקצועי.
מוצרים לפרסום הם בחזקת מוצרים המצולמים למטרה שיווקית. צלם מוצרים מקצועי, העובד בסטודיו, שבו ניתן לערוך את הצילום עד לקבלת מוצר מוגמר באיכות הגבוהה ביותר הנדרשת והמצופה, יחזור על הצילומים כל מספר פעמים שיידרש עד להפקת התצלום האטרקטיבי והאולטימטיבי.


תנאי ראשון, בסיסי והכרחי, ליצירת קטלוג הוא לבחור צלם אשר מתמחה בצילום מוצר למטרות מסחריות. זכותכם ואולי אף חובתכם לבקש לראות תיק עבודות כחלק מתנאי הסף הנדרשים לבחירה בצלם המתאים ביותר.
קטלוג מוצרים איכותי מחייב העמדת המוצר וביום תמונה באופן שבו המוצר מוצג באור – תרתי משמע - המחמיא לו ביותר. צילום איכותי הוא צילום שבו הובלעו ורוטשו עד כדי העלמתם דברים קטנים העלולים להעיב על התמונה ולגרוע מאיכותה. לבד ממלאכת הצילום נדרש גם ידע רב בעריכה.


בצילום מקצועי ניתן להוסיף ולגרוע מרכיבים, על פי הדרישה והשאיפה. אכן, המטרה מקדשת את כל האמצעים הטכניים ואת כל המאמצים האנושיים. כאשר לקוח פוטנציאלי אמור לבחור מוצר מסוים הוא ודאי מצפה לחופש בחירה, ליכולת להשוות בין מוצרים, להעדיף את המתאים והמשתלם עבורו ביותר.


קטלוג מוצרים ניתן להכנה גם כאשר הפריטים השונים מצולמים במפעל או בבית העסק של הלקוח אבל היתרון שבצילום בתוך הסטודיו הוא בנגישותם ובזמינותם של אמצי העריכה, יכולת ליצור רקע מבוקש, וכמו כן לקבל חוות דעת נוספת ולהסתייע בייעוץ מקצועי של שאר העובדים.


אותה הגברת בשינוי אדרת היא גברת אחרת

צילום מקצועי מבליט ומעצים אלמנטים ואפקטים ויזואליים. הוא מייפה אותם, אבל אינו גורם לזיופם ולהצגתם באופן שעלול להטעות את הצרכן הפוטנציאלי שלהם. חשוב להבהיר ולהדגיש: צילום לקטלוג הוא בבחינת עשיית יחסי ציבור למוצר וליצרניו.
אין ספק כי תצלום שחור לבן של מוצר מסוים על רקע הסביבה הטבעית שבה הוא מיוצר, מתחם בתוך מפעל ששורר בו גיבוב וגודש של מוצרים שונים, המקשים על חידוד ועל מיקוד הראייה ובתוך כך מתן תשומת לב למוצר המבוקש, אינו דומה כלל ועיקר לאותו מוצר כשהוא מצולם בתנאי מעבדה סטריליים בתוך סטודיו מקצועי.


על מנת לבצע צילום מוצרים איכותי ואפקטיבי מומלץ ליצור קשר עם בעלי סטודיו לצילום מקצועי ולקבל מידע, ייעוץ והצעת מחיר לקטלוג. הואיל וקטלוגים של בתי עסק ושל חברות מוצגים כיום גם ואולי בעיקר באולמות תצוגה וירטואליים (לקוחת פוטנציאליים רבים שלכם עשויים להיחשף אל המוצרים שלכם רק באמצעות אתר האינטרנט) חשוב לצלם אותם באופן שיוכלו להיראות ברזולוציה הטובה ביותר באתר האינטרנט, בחנות הוירטואלית שלכם וגם במכשירי הסלולאר, היות שרבים גולשים באתרים ועושים קניות ברשת, רק דרך מכשירי המובייל שלהם.