הפקות דפוס

איך למתג את העסק בעזרת מוצרי דפוס?

מהו מיתוג? מדוע הוא חלק בלתי נפרד מכל עסק? איך ממתגים את העסק בעזרת מוצרי דפוס? במאמר זה נענה על שאלות אלו.

 

מיתוג משמש עסקים גדולים, בינוניים וקטנים מכל קצוות הקשת. מטרת המיתוג היא לייצג את האופי הייחודי והאישי של העסק שלכם, להתבדל מעל הלקוחות ולהשאיר חותם על הלקוחות, כך שהם יזהו ויזכרו אתכם.

 

המיתוג מתבטא בלוגו, סלוגן, צבעים, פונטים ועוד – שמופיעים במוצרי הדפוס, באתר האינטרנט, במתנות שמחלקים, בעמוד הפייסבוק העסקי של החברה ועוד - אפילו במדים של העובדים (במידה ויש).

 

חשוב לדעת, כי מוצרי דפוס הם חלק חשוב מכל חברה שממתגת את עצמה. כן, למרות שכבר הרבה שנים מספידים את תעשיית הדפוס. עסקים רבים עושים שימוש שיווקי במוצרי דפוס ממותגים כגון כרטיסי ביקור, ברושורים, קטלוגים, פולדרים, מגנטים. מחלקים אותם ללקוחות וכך פותחים חלון חדש להזדמנויות עסקיות.

 

טיפים למיתוג העסק בעזרת מוצרי דפוס

כיצד ממתגים את המוצרים האלו בהצלחה ועושים בהם שימוש נכון?
 

  • לפני הכל, עשו סקר שוק – לפני שממהרים להחליט על מיתוג, כדאי מאוד לעשות סקר שוק ולהבין מי הוא למעשה הלקוח הפוטנציאלי שיימשך למוצרים או לשירותים שאתם מציעים. התגברו על הפיתוי לפנות לכולם, מכיוון שזו לא אסטרטגיה שיווקית נבונה.
  • שקלו לעשות מוצרי קידום מכירות - תוכלו לחלק ללקוחות מתנות חינמיות כמו דיסק און קי, עטים, תיקי בד, מחזיקי מפתחות ועוד, עליהם יתנוסס הלוגו של החברה. המתנות האלו יחזקו את הקשר עם הלקוחות וגם ישמשו כפרסומת.
  • אל תתפשרו על איכות - המיתוג שלכם, מושקע ויפהפה ככל שיהיה, יפגע אם תדפיסו אותו באיכות ירודה, לדוגמה על נייר זול (במיוחד אם אתם עסק שמנסה לשדר תדמית יוקרתית). אם תחלקו ללקוחות מוצרי דפוס באיכות ירודה, תשדרו להם שגם לכם לא אכפת מאיכות. לכן אל תתפתו להדפיס כמויות ענקיות ולהתפשר על המחיר. עדיף שתדפיסו כמות קטנה, באיכות גבוהה.
  • השתמשו בתמונות באיכות גבוהה בלבד - התמונות של המוצרים שלכם הם חלק חשוב מהמיתוג. אין טעם להדפיס ברושור עם תמונות מפוקסלות ומטושטשות. כדאי גם להשקיע זמן וכסף בצילום מקצועי. גם על תיאורי המוצרים שלכם (בקטלוגים או בברושורים) צריך לחשוב היטב ולנסח בצורה שיווקית ואינפורמטיבית.
  • עיצוב מקצועי הוא בבחינת חובה – אם אין לכם ידע בתוכנות גרפיות, אל תתפתו לעצב לבד אלא היעזרו במעצב מיומן ומנוסה – פרילאנס או של מעצב בבית דפוס.
  • פרסמו את עצמכם - כדי למשוך עוד תנועה לאתר ולעמוד הפייסבוק שלכם ובעקיפין אליכם ואל העסק שלכם, ציינו את כתובתכם על מוצרי דפוס שאתם מפיקים.
  • השקיעו באריזה, שמשחקת תפקיד חשוב במיתוג - אם אתם שולחים ללקוחות חוברת מבצעים או מתנה חינמית לחג, הקפידו שהמעטפת תהיה ממותגת, עם הלוגו שלכם ופרטי ההתקשרות. כנ"ל לגבי ברושור, שיוגש בפולדר מעוצב ומרשים ללקוחות פוטנציאליים חשובים.
  • בדלו את עצמכם ממתחרים – לדוגמה, אם המתחרים שלכם מדוורים ללקוחות פליירים פשוטים, היו ייחודיים והשקיעו בפלייר עם קיפול או חיתוך מעניין. ניתן גם להשתמש בשלטי חוצות או בשילוט בולט באמצעות הדפסה על קנבס על מנת לייחד את העסק שלכם.
  • הקפידו על אחידות בעיצוב - אין דבר פחות מקצועי, מעסק שלא מקפיד על אחידות במוצרי הדפוס שלו (גם באינטרנט). הלוגו, הפונטים, הצבעים ואלמנטים נוספים בעיצוב – הכל צריך להיות תואם. כך תצרו רושם אמין על הלקוחות שלכם. 
  • חפשו השראה - חפשו תמונות של כרטיסי ביקור, מגנטים וכו' – לאו דווקא מתחומי העיסוק שלכם אלא מכל גווני הקשת.

 

ולסיום, אנו מקווים שהטיפים שלנו יסייעו לכם למתג את עצמכם באפקטיביות. בהצלחה!